• VRIM

INNOVATION, IMMIGRATION AND SOCIAL ENTREPRENEURSHIP - Summer Course (9 - 26 May, 2016)

La Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials organitza juntament amb la University of North Florida (EUA) el curs INNOVATION, IMMIGRATION AND SOTACIAL ENTREPRENEURSHIP, que permet als estudiants participants, a més d'ampliar els seus coneixements en aquest area, aconseguir 4 ECTS i gaudir d'un ambient internacional juntament amb els estudiants nord-americans amb els quals compartiran aula durant les tres setmanes de curs.

Es tracta d'un curs de 45 hores de durada, que tindrà lloc entre el 9 i el 26 de maig, i que s'engloba dins del programa STUDY ABROAD, MOROCCO & SPAINdel Coggin College of Business de la University of North Florida, institució amb la qual la Facultat d'Econòmiques manté una estreta col·laboració des de fa més de 15 anys.

El curs serà impartit per professorat expert en la matèria pertanyent als Departaments de Sociologia I i II de la nostra Facultat: Malena Fabregat, Cecilia Soriano, Enric Bas i  Mario Guilló,  que abordaran els següents continguts:

Dins de la primera setmana del curs, s'inclou un mòdul de 4 hores en el qual es revisaran exemples de "bones pràctiques" en la innovació social europea aplicada a la salut, el mig-ambient, la governanza, la immigració, el consum, la mobilitat, l'educació i la indústria.

Durant la segona i tercera setmana del curs es va a desenvolupar un taller d'innovació social conjuntament amb Creu Roja els objectius de la qual seran:

• Donar a conèixer conceptes teòrics bàsics tals com a canvi, complexitat, empatia, human centered business o design thinking, entre uns altres.
• Identificar i valorar els reptes que plantegen, en termes d'assistència humanitària, les noves formes de migració en un entorn de creixent complexitat.
• Generar i avaluar idees creatives per a afrontar aqueixos reptes de forma eficient des del punt de vista de l'usuari dels serveis oferits per a estimular l'emprendizaje com a mecanisme per a la integració en la comunitat d'acolliment.
La metodologia emprada serà l'observació participant combinada amb l'anàlisi de dades secundàries i el desenvolupament d'escenaris -i les propostes d'innovació social associades- emprant el mètode “creative futures”.

INSCRIPCIÓ I MATRÍCULA

La inscripció i assistència és gratuïta per als estudiants de la UA, que hauran de tenir un bon nivell d'anglès per a participar, ja que la totalitat de les sessions s'impartirà en aquest idioma. Els estudiants interessats realitzaran la preinscripció entre el 27 d'abril i el 7 de maig a través del següent FORMULARI i la matrícula es durà a terme a través de l'UACloud entre el 9 i el 12 de maig amb les claus d'accés rebudes per correu electrònic.

Les classes s'impartiran en l'aula GB/1003 en l'edifici Germà Bernàcer (excepte el dia 12 de maig, que tindran lloc en l'aula GB/Inf2) amb el següent horari:
- primera setmana: dimarts a dijous de 9 a 13h i divendres de 9 a 12:30h
- segona i tercera setmana: dilluns, dimarts i dimecres de 9 a 13h i dijous de 9 a 12:30h (divendres sense classe)
El dilluns 9 de maig hi haurà una sessió de benvinguda per als estudiants nord-americans.

Coneix l'experiència viscuda pels estudiants durant el curs a través de:

El nostre blog

Nota de premsa

Facebook del GYM Futurlab - Fotos presentacions finals i clausura

Facebook del GYM Futurlab - Fotos sessions amb Creu Roja

Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials - Oficina de Relacions Internacionals