PAS A PAS PER A EMPRESES I INSTITUCIONS

PAS 0: OFERTA UNA BONA PRÀCTICA

• Les empreses/institucions que desitgen acollir estudiants en pràctiques, tinguen o no signat un Conveni de Col·laboració amb la UA, han de realitzar una oferta de pràctiques emplenant el següent Formulari.

Si l'empresa/institució no té signat un Conveni amb la Universitat, rebreu en uns dies un email de la Unitat de Pràctiques amb instruccions per a la realització d'aquest.

• L'emplenament de l'oferta, no garanteix la incorporació d'un estudiant, sinó que és un mecanisme addicional per a fer la seua empresa més visible als nostres estudiants i permetre que l'estudiant contacte amb la seua empresa/institució.
  • Les ofertes que realitzes només estaran actives durant un curs acadèmic. Cada nou curs l'empresa/institució ha de tornar a oferir pràctiques mitjançant el mateix formulari.
  • Els/les estudiants podran consultar-les únicament a través del seu UACloud, així queda garantida la protecció de dades.

PAS 1: REP SOL·LICITUDS

• Rep currículums vitae i cartes de presentació dels nostres estudiants des del seu email institucional.(xxxx@alu.ua.es)
  • Recorda que no ha d'existir una relació de parentiu fins al tercer grau entre el/la estudiant amb els òrgans de direcció o amb els tutors/as de l'empresa/institució. Tampoc podrà haver-hi una relació contractual entre el/la estudiant i l'empresa/institució.

PAS 2: ENTREVISTA I SELECCIONA

• Després dels correus rebuts, realitza una entrevista amb tots aquells/as estudiants que consideres adequats.
  • Tu els selecciones i contactes amb el/la estudiant per a concretar els detalls de la pràctica.
  • Has de saber que la Universitat d'Alacant subscriu una assegurança d'accidents i responsabilitat civil que cobreix els riscos que a conseqüència de l'activitat a desenvolupar en l'empresa/institució pogueren derivar-se, tant per a pràctiques curriculars com extracurriculars. Més informació.

PAS 3: FORMALITZA LES PRÀCTIQUES MITJANÇANT LA PROPOSTA

• Estableix les condicions de la pràctica juntament amb el/la estudiant una vegada hages fet la selecció. Haureu d'establir: l'horari, les dates del període de pràctica, les funcions i qualsevol dada rellevant que afecte a aquesta:
  • Important: Estableix un horari clar de pràctiques i revisa que es complisca amb les hores establides en els plans d'estudis corresponents o normes establides a aquest efecte per a pràctiques extracurriculars.
  • El/la estudiant ha de presentar-la en l'Oficina de Pràctiques, bé de manera presencial o on-line.

Per a l'emplenament de la Proposta us demanem, que siga llegible i clara, si pot ser en majúscules si ho feu a mà. Totes les dades seran traslladats a l'Acord de Pràctiques on-line.

• Terminis perquè el/la estudiant present la documentació:

Si l'empresa/institució té conveni amb una antelació mínima de 15 dies hàbils a la data prevista d'inici de les pràctiques

Si l'empresa/institució NO té conveni amb una antelació mínima d'un mes a la data prevista d'inici de les pràctiques

PAS 4: ACULL A l'ESTUDIANT

La Universitat d'Alacant, donarà accés al seu sistema UAcloud als Tutors d'Empresa/Institució. Consulta totes les guies i processos.

• Si no has tutoritzat amb anterioritat, rebràs un correu electrònic en el qual s'envia l'usuari de l'aplicació UACloud i les instruccions per a accedir. T'hauràs d'identificar i crear una contrasenya. Guia d'Accés/Registre.
  • Si has tutoritzat amb anterioritat, rebràs un avís en el teu correu personal indicant que hi ha un Acord Annex de Pràctiques disponible per a la signatura on-line en la teua UACloud. Facilitant-te l'accés directe al Portafirmes de la e-administració de la Universitat d'Alacant. Guia de Signatura

L'Acord és un document oficial considerat com l'Annex al Conveni de cooperació educativa subscrit en el seu moment per la seua Empresa/institució i la UA. En el qual es detallen les característiques de la pràctica de cada estudiant que apareixen icluidas en la Proposta de Pràctiques.

És requisit imprescindible que estiga signat l'Acord de Pràctiques en l'UAcloud de manera prèvia a l'inici de la pràctica, per totes les parts intervinents.

• Realitza un seguiment del teu estudiant, ensenya-li, ajuda'l i, si necessites algun tipus d'assessorament, posa't en contacte amb el seu tutor acadèmic, les dades del qual apareixen en l'Acord de Pràctiques en línia que disposes en la teua UAcloud>targeta de Pràctiques.
  • Assegura't que el contingut funcional de les pràctiques que ofereixes s'ajusta al que s'estableix en l'acord de pràctiques.
  • Sempre tindràs el suport del nostre Equip Administratiu per a qualsevol dubte o consulta.

PAS 5: EVALUA

• Una vegada concloses les pràctiques, el tutor/ra de l'Empresa/Institució haurà d'emplenar l'Informe d'Avaluació de cada estudiant, el qual juntament amb la valoració de la Memòria que el/la estudiant ha de lliurar al tutor acadèmic, donarà lloc a la seua qualificació final.
  • També has d'emplenar un qüestionari de satisfacció de les pràctiques. Les respostes al qüestionari de qualitat es reben de forma centralitzada en la Unitat Tècnica de Qualitat de la UA. Són qüestionaris anònims i confidencials, que es tracten de manera conjunta.

Recorda que no es pot accedir a l'informe d'avaluació ni al qüestionari de satisfacció, fins que no transcórrega la data fi de l'Acord de Pràctiques.

Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials Oficina de Pràctiques Externes i Ocupabilitat

practica.empresa@ua.es