Saltar apartados

Joc de Simulació Empresarial 2019/20

 

Equips Guanyadors del Joc Manga 2019-20

1º- IVA Soportado (Jaime Monerris Gomis, María Daniela Cercel, Ángel Zhou Hu, Jordi Galiana Pérez, Manuel Peiró Agulló)

2º- Muchachos Aplica2 ( Manuel Gil Fernández, Rubén Rubio Ortiz, Abderrahmane Toureche, José Joaquín Martín Castillo)

3º- DJ¿S (Jimbo Pam, David Ais Ramírez, Sergio Berenguer Fuster, Javier Fuentes Bailón, Javier Sáez Martínez)

Enhorabona als equips guanyadors. Moltes gràcies als 10 equips per la seua participació.

 

Publicació BOUA, 21 de gener de 2020

El joc de simulació empresarial "MÀNEGA: Management Game" és un concurs per equips dirigit a estudiants que estiguen matriculats/as, durant el curs acadèmic 2019/20, en algun grau o postgrau de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials de la Universitat d'Alacant. Inclòs el Doble Grau de Dret - ADE.

Els estudiants podran completar la seua formació pràctica en direcció empresarial, exercitant les habilitats més demandades: treball en equip, facultat d'anàlisi, creativitat, gestió del temps, visió estratègica en la presa de solucions, lideratge, etc. prenent consciència de les circumstàncies reals que es trobarà en la seua futura activitat empresarial.

Cada equip estarà format per un mínim de tres persones i un màxim de cinc, i haurà de nomenar un representant que actuarà com a interlocutor amb el comitè organitzador. El nombre màxim d'equips participants serà de deu.

Criteris de participació

Amb les sol·licituds rebudes, es realitzarà una selecció dels equips que finalment participaran en el joc prenent en consideració els següents criteris, i l'aplicació dels quals es realitzarà d'acord amb el següent ordre:

  1. Equips formats per 5 persones. En el cas que hi haja més de 10 equips formats per 5 persones, s'aplicarà elº 2 criteri.
  2. Equips formats per persones que participen per primera vegada en el joc. Si hi ha més de 10 equips que compleixen els 2 primers criteris, s'aplicarà el 3er criteri.
  3. Que tots els membres de l'equip tinguen superat el primer curs dels seus estudis. Aquest criteri no serà aplicable a estudiants de Màster. Si hi ha més de 10 equips que compleixen els 3 primers criteris, s'aplicarà elº 4 criteri. Els equips que s'hagen presentat en la convocatòria immediatament anterior i no hagen sigut seleccionats tindran preferència abans d'aplicar elº 4 criteri, sempre que els integrants siguen els mateixos que en l'anterior convocatòria.
  4. Puntuació obtinguda en fer una mitjana de la nota mitjana de l'expedient de cadascun dels membres de l'equip en el curs immediatament anterior (curs 2018-19).

A més, per a participar en el joc és necessari tenir accés a una connexió a Internet i un compte de correu electrònic per a rebre els comunicats del comitè organitzador.

Selecció d'equips i reclamacions

  • Una vegada seleccionats els equips participants, el comitè organitzador comunicarà als equips seleccionats aquesta circumstància mitjançant correu electrònic dirigit al representant de cada grup. A més, aquesta informació serà publicada en aquesta web el 18 de febrer de 2020.
  • Les reclamacions al procés de selecció podran realitzar-se del 19 i 20 de febrer de 2020, a través d'aquest formulari.
  • El llistat final d'admesos es publicarà el 21 de febrer de 2020.

Es realitzarà una reunió de presentació del joc als equips admesos el 27 de febrer de 2020, aula GB/INF4, Germà Bernàcer, a les 12:30h a la qual haurà d'assistir de manera obligatòria almenys un representant de cada equip seleccionat.

Normativa del joc

  • Cada equip competirà amb la resta dels equips inscrits en el joc.
  • Es realitzarà una reunió de presentació del joc als equips admesos el 27 de febrer de 2020, a les 12:30h a la qual haurà d'assistir de manera obligatòria almenys un representant de cada equip seleccionat.
  • El joc es desenvoluparà entre el 9 de març i el 5 d'abril 2020. Al començament del joc, els deu equips participants entraran en el mercat amb un balanç de situació de partida idèntic. Cada equip haurà d'establir la seua estratègia empresarial i, en funció d'aquesta, prendre 4 grups de decisions de gestió amb l'objectiu d'obtenir el major benefici possible. Guanyarà el joc l'equip que obtinga el major benefici acumulat al final del joc.
  • 3. Prèviament a l'inici del joc, els equips participants prendran dues decisions de prova per a familiaritzar-se amb la dinàmica de funcionament del joc.
  • El joc serà gestionat per un comitè organitzador format per Raúl Ruiz Callado (Degà del Centre), Ricardo Sellers i Encarnación Manresa, professors de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials. S'establirà un sistema de tutories perquè els participants puguen resoldre els dubtes que els sorgisquen durant el desenvolupament del joc.
  • Les decisions s'introduiran directament en la pàgina web del joc d'acord amb el calendari que indique el comitè organitzador als equips participants en la reunió de presentació. Per a això, els equips participants rebran una clau identificativa. L'equip que no prenga la decisió en la data establida no vendrà ni produirà, havent de fer front als seus costos fixos sense tenir cap benefici.
  • 5. Els beneficis obtinguts com a conseqüència de les decisions preses per cadascun dels grups, així com el rànquing global dels grups, seran comunicats als representants de cada grup abans de les 24 hores següents a la presa de cada decisió. La classificació final serà donada a conèixer als participants en la sessió de clausura i lliurament de diplomes, que se celebrarà el 7 d'abril de 2020. Aquesta classificació serà publicada també en la web de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials amb posterioritat.

 Premis

  • 6. Tots els equips participants rebran un diploma de participació en el joc. Per a obtenir el mateix serà necessari prendre els 4 grups de decisions establides.
  • Cadascun dels tres equips guanyadors, primer, segon i tercer, rebrà un premi consistent en 500€, 300€ i 200€, respectivament, que es farà efectiu mitjançant una transferència proporcional que rebrà cadascun/a dels i les estudiants que integren cada equip guanyador.
  • El lliurament de diplomes de participació i de premis es realitzarà el 7 d'abril de 2020.

Informació addicional

  • 10. La participació en el joc suposa l'acceptació de les bases del mateix, així com del criteri del comitè organitzador quant a la resolució de qualsevol qüestió o incidència derivada del concurs i no prevista en aquestes bases.
  • En el supòsit de no haver-hi suficients equips (deu equips), el comitè organitzador es reserva la possibilitat de no dur a terme l'activitat.

Dates Claus del Joc

 

Període d'Inscripció Del 27 de gener al 16 de febrer de 2020
Publicació provisional d'equips admesos 18 de febrer
Reclamacions 19 i 20 de febrer
Publicació definitiva d'equips admesos 21 de febrer
Reunió presentació del joc als equips admesos 27 de febrro
Presa de decisions de prova

5 de març

8 de març

Desenvolupament del joc Del 9 de març al 5 d'abril

Presa de decisions del joc

15 de març

22 de març

29 de març

5 d'abril

Publicació de la classificació final del joc 7 d'abril

 

 

Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials


Universitat d'Alacant
Edifici Germà Bernàcer
Carretera de Sant Vicent del Raspeig s/n
03690 Sant Vicent del Raspeig
Alacant (Spain)
___

Tel: (+34) 96 5903770 - 3671 - 3670

Fax: (+34) 96 590 9789

Twitter: https://twitter.com/EconomicasUA

Per a més informació: informacio@ua.es, i per a temes relacionats amb aquest servidor web: webmaster@ua.es

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel.: 96 590 3400 - Fax: 96 590 3464