LEGALITZACIÓ DE DOCUMENTS ACADÈMICS UNIVERSITARIS ORIGINALS QUE HAN D'ASSORTIR EFECTES EN L'ESTRANGER

La legalització és un acte administratiu pel qual s'atorga validesa a un document públic estranger, comprovant l'autenticitat de la signatura posada en el document i l'autoritat signatària del document. Aquest tràmit es realitza en el país d'origen.

Ministeri d'Educació: Legalització de documents acadèmics universitaris oficials que han d'assortir efectes en l'estranger

Quan no s'exigeix la Legalització

No s'exigeix cap tipus de legalització per als documents expedits en:

Documents acadèmics oficials

Els documents acadèmics més habituals per a sol·licitar la seua legalització són:

• Títol oficial
  • Certificat supletori del títol (Títol provisional)

El certificat supletori del títol electrònic no pot presentar-se per a la seua legalització al no expedir-se amb signatura manuscrita. Si necessites realitzar aquest tràmit, pots contactar amb la Secretaria emplenant aquest FORMULARI perquè t'indiquen com pots realitzar-lo.

• Certificat acadèmic oficial

El certificat acadèmic oficial electrònic no pot presentar-se per a la seua legalització al no expedir-se amb signatura manuscrita. Si necessites realitzar aquest tràmit, has de sol·licitar un certificat acadèmic oficial expedit en paper.

• Programes i pla d'estudis. D'acord amb les següents instruccions:

Legalització de programes i plans d'estudi

Els programes i plans d'estudi hauran de presentar-se concorde a les següents instruccions:

Per a legalitzar els Programes i el Pla d'Estudis (prèviament al reconeixement de signatures), has de sol·licitar en la Secretaria de la Facultat una certificació prèvia donant fe que els programes són els impartits en la Facultat i han sigut cursats per l'estudiant. Per a açò has de presentar en la Secretaria:

• El pla d'estudis i els programes enquadernats, tenint en compte les següents pautes:

El pla d'estudis (imprès del BOE) ha de col·locar-se en primer lloc. I a continuació els programes, ordenats segons el curs acadèmic en què es va aprovar cada assignatura, començant pel més antic i acabant pel més recent.

Només han d'incloure's els programes de les assignatures que el/l'estudiant tinga superades, i han de correspondre's amb el curs acadèmic en el qual van ser aprovades.

Recomanem que els programes s'imprimisquen a doble cara.

Incloure una pàgina en blanc al final del tom (perquè puguem incloure-hi la diligència)

• Si has estudiat la carrera a través de dos plans d'estudi diferents, hauràs de presentar un tom per cada pla d'estudis i assignatures superades.

En la Secretaria es procedirà a segellar i numerar totes les pàgines i a certificar que els programes són els impartits en la Facultat i han sigut cursats per l'interessat o la interessada.

En el termini de dos dies hàbils podràs arreplegar el tom de programes i pla d'estudis certificat per la Secretaria, perquè pugues continuar amb els tràmits de legalització. Hauràs d'identificar-te amb el DNI/NIE/Passaport o TIU, o autoritzar  una altra persona perquè arreplegue el document (la persona autoritzada haurà de presentar l'autorització , una còpia del DNI de l'interessat o de la interessada i el seu DNI)

Ministeri d'Educació: Instruccions i desglossament de documents

Instruccions i desglossament de documents

A Alacant pots presentar la documentació en: Unitat d'Educació. Passeig Federico Soto, 11, 1a planta. Tel.: 965019046, 965019048, 965019049. educacion.alicante@seap.minhap.es (En aquest cas, el tràmit demorarà més temps: Termini calculat: un mes i mig/dos mesos)