Master Universitari en Economia Quantitativa

Per què et pot interessar aquest Màster?

L'objectiu fonamental d'aquest Màster és proporcionar als estudiants una formació avançada en Economia que els permeta realitzar treballs de recerca en aquest camp. En concret es pretén situar als alumnes en la frontera de la recerca en diverses àrees de l'Economia, de manera que, una vegada finalitzat el Màster, els estudiants estiguen en condicions de realitzar amb èxit la seua tesi doctoral.

Els estudiants que finalitzen el Màster en Economia Quantitativa han de conèixer en profunditat els conceptes avançats i les metodologies més recents per a abordar l'anàlisi de problemes econòmics complexos, la qual cosa permet l'aplicació del marc conceptual a situacions particulars dels agents econòmics: individus, empreses i institucions. Aquest coneixement no pot prescindir del domini de les eines quantitatives, tant de matemàtiques, com d'estadística o econometria. Açò justifica l'especial enfocament en l'ensenyament de Mètodes Quantitatius.

El pla formatiu ha de dotar a l'estudiant que finalitze el Màster en Economia Quantitativa graduat/a en Economia d'una capacitació adequada per al desenvolupament de la seua activitat acadèmica o professional. En la formulació de les competències genèriques i específiques del Màster s'ha treballat amb les recomanacions del Tuning Project (Tuning Educational Structures in Europe. La contribució de les universitats al procés de Bolonya, 2006). També ha sigut objecte d'especial atenció el %u201CSubject Benchmark Statements. Economics%u201D de l'Agència de Qualitat Universitària Britànica (QAA-Quality Assurance Agency for Higher Education).

Tipus d'ensenyament: Presencial. S'imparteix íntegrament en anglès

El Màster està dirigit a estudiants graduats en Economia, encara que també podrien ingressar graduats en Administració i direcció d'empreses (ADE) i en Matemàtiques.

Criteris d'Admissió i Valoració Específics

1.- Perfil d'ingrés

Aquests estudis van destinats principalment a estudiants titulats en Economia, encara que també podran ingressar titulats en Matemàtiques, Física, Enginyeria i Administració i direcció d'empreses entre altres disciplines.

Tots els estudiants el primer idioma dels quals no és l'Inglés han de ser capaç de proporcionar proves recents que els seus parlat i domini de l'Inglés escrit és l'adequat perquè el seu progrés acadèmic no es veja obstaculitzat per les seues dificultats lingüístiques.

D'acord amb els paràmetres europeus establits a aquest efecte, aquest coneixement de l'Inglés ha de ser equivalent a:

1. International English Language Testing System (IELTS): qualificació global de 6,5 amb un mínim de 6.0 en cadascun dels apartats, o

2. Test Of English as a Foreign Language (TOEFL): puntuació de 580, més 4 en l'Examen d'Inglés Escrit (TWE).

2.- Criteris de valoració

La selecció d'estudiants es basarà en els següents criteris:

• Les qualificacions obtingudes en els estudis previs, sobretot en les matèries relacionades amb el Màster (60%).
  • Cartes de referència (30%).
  • Altres mèrits com a cursos de formació o treballs de recerca relacionats amb algunes de les matèries del Màster (10%).

Els estudiants han de pre-registrar-se on-line i adjuntar els següents documents:.

• Declaració de propòsits (o recerca).
  • Expedients acadèmics oficials de cada universitat en la qual van realitzar estudis superiors. Si els expedients acadèmics originals no estan redactats en anglès o castellà, hauran de ser acompanyats d'una traducció.
  • Diplomes acadèmics oficials de cada universitat en la qual van realitzar estudis superiors. Si els expedients acadèmics originals no estan redactats en anglès o castellà, hauran de ser acompanyats d'una traducció.
  • Curriculum Vitae.
  • Dues cartes de recomanació.
  • Còpia del passaport.

Les cartes de recomanació han de ser enviades directament pels avaluadors signataris per correu electrònic o postal: Mariló Rufete

Es reconeixen crèdits des d'una Llicenciatura, Diplomatura, Grau, Màster o altres estudis de postgrau?

Comissió Acadèmica del Màster

Dpto.Fonaments de l'Anàlisi Econòmica e-mails: qed@ua.es

Edifici Germàn Bernàcer