Màster Universitari en Comunicació i Indústries Creatives

Vídeo explicatiu del contingut del Màster

Per què et pot interessar aquest Màster?

El Màster Universitari de Comunicació i Indústries Creatives ofereix als llicenciats i graduats universitaris la formació que els permeta dominar tant les estratègies i instruments de recerca i gestió de programes com les eines de Comunicació amb una perspectiva d'aplicació empresarial entorn de l'economia creativa. En concret, entre els objectius generals d'aquest Màster hi ha:

• Oferir una visió integrada de la Comunicació en l'actual context d'economies creatives i de creació d'intangibles, que permeta als participants aprofundir en els avantatges competitius i oportunitats de la Comunicació com a eina estratègica de gestió que genera valor en les organitzacions i que parteix de la recerca.
  • Aportar una visió del Director de Comunicació com a gestor i dotar els participants en el Màster de les eines i conceptes crítics per al desenvolupament de la capacitat emprenedora i de les habilitats directives, com la planificació estratègica, les tècniques de negociació o el lideratge.
  • Conèixer i manejar els aspectes específics i diferencials d'una direcció de Comunicació integral, des de l'anàlisi investigadora dels fonaments conceptuals, l'organització i planificació o la pràctica de la Comunicació a la gestió d'intangibles.
  • Dotar a més els participants de les eines de gestió que permeten una visió estratègica, que complemente les destreses comunicatives amb aportacions de l'àmbit organitzatiu i jurídic, de l'àrea comercial i de màrqueting, de les habilitats personals, dels recursos humans, de les tecnologies de la informació i de les metodologies de recerca en comunicació i de comunicació de la recerca.
  • Integrar els assistents en xarxes de professionals i directius de la comunicació de tots els àmbits del teixit productiu alacantí, valencià i espanyol: associacions i col·legis professionals, associacions i fòrums de recerca en comunicació aplicada, associacions d'agències i d'anunciants, etc.

Aquest Màster compta amb dues orientacions de perfil professional, que es corresponen amb els itineraris oferits:

• El perfil professional amb l'Itinerari de Direcció i gestió de la Comunicació
  • El perfil professional amb l'Itinerari d'Emprendimientos en Indústries Creatives

Tipus d'ensenyament: Presencial. S'imparteix íntegrament en espanyol

El Màster està dirigit a Llicenciats o Graduats en Publicitat i Relacions Públiques, Comunicació Audiovisual, Periodisme. Administració i direcció d'empreses, Sociologia, Antropologia, Ciències Polítiques i de l'Administració, Belles arts, Enginyeria Informàtica, Disseny Industrial, Humanitats o qualsevol estudi de Ciències Socials i Jurídiques. Així com a professionals de la comunicació i sectors afins que desitgen formació especialitzada.

Criteris d'Admissió i Valoració Específics

En cas que la demanda supere l'oferta de places, la Comissió acadèmica del màster podrà sol·licitar una entrevista personal als candidats on s'avaluaran els següents criteris: idoneïtat del perfil formatiu previ, disponibilitat per a l'assistència a classe, projectes personals previs relacionats amb la comunicació i motivació del candidat.

Es reconeixen crèdits des d'una Llicenciatura, Diplomatura, Grau, Màster o altres estudis de postgrau no oficials?

• L'alumnat que haja superat el "Curs d'Expert Universitari en Xarxes Socials, Estratègia i Comunicació Digital" en la Universitat d'Alacant, tindrà dret al reconeixement de l'assignatura obligatòria:  Mitjà Social i Comunicació Digital: 5 crèdits.
  • Reconeixement de Crèdits Cursats en Ensenyaments Superiors Oficials no Universitaris: No es reconeix
  • Reconeixement de Crèdits Cursats en Títols Propis:  fins a 9 crèdits
  • Reconeixement per experiència laboral i professional: fins a 9 crèdits